Jurnal din mansarda

duminică, 13 februarie 2011

3 lucruri!

Bună ,
Astăzi a ieşit soarele pe strada mea (cu dinţi e adevărat, dar soare), nu ştiu cum vă simţiti voi, dar mie acest lucru banal îmi crează o stare bună şi parcă mă incarcă cu energie.
Revin cu pozele primului ghiocel care arată la fel de bine ca acum o lună, aş putea spune că a mai crescut puţin. Priviţi ce delicat este, dar atăt de puternic dacă a rezistat zăpezii si temperaturilor cu - destule grade din ultima perioadă. 




E weekend deci am pregătit ceva bun, de fapt am încercat ceva nou: Prăjitură cu cremă de portocale. Reţeta am luat-o din Click pentru femei:

Ingrediente
Blat
5 ouă
1 portocală
150 g zahăr
150 g făină
150 g unt (eu am folosit margarină)
coaja de la o portocală
1 praf de copt


Cremă
500 ml lapte
4 linguri făină
6 linguri zahăr
200 g unt
zeama de la o portocală
o portocală

Gelatina de portocală
zeama unei portocale
2 linguri zahăr pudră
1 lingură gelatină
frișcă pentru ornat

Pentru blat se curăţă portocala de pieliţe şi de coajă, apoi se pasează miezul cu blenderul pentru a obține un piure fin,  care se amestecă cu gălbenuşurile, apoi se adaugă zahărul și untul sau margarina  frecate cu mixerul . Peste această compoziție se cerne făina amestecată cu praful de copt, iar la sfărșit se adaugă coaja de portocală și încet albușurile bătute spumă. Se pune într-o tavă acoperită cu hârtie de copt și se coace la 170 grade 35-45 min.
Pentru cremă se amestecă laptele, făina și zahărul, se fierb in bain-marie până se îngroașă, apoi se lasă la răcit. Se adaugă untul și zeama de la o portocală cu mixerul ca să nu se taie.
Pentru gelatină se pune la înmuiat gelatina în 3-4 linguri de apă. Zahărul și zeama de portocală se pun pe foc și se fierb până se ingroașă, apoi se adaugă gelatina și se lasă la răcit.
Peste blat se pune un strat de portocale tăiate subțire, apoi crema, se brăzdează cu cuțitul și deasupra se pune gelatina. Se servește cu frișcă dacă aveți. 
Poftă bună!
Eu am făcut-o acum pentru prima oară și mi-a ieșit  este aromată și răcoritoare.




Jucăria pe care incerc să o fac se prezintă deocamdată așa, sper să o termin zilele acestea  pentru că și eu sunt curioasă cum o să iasă.




Vă spuneam mai demult că vreau să fac o eșarfă. Modelul la care mă gândisem era acesta, dar pentru că nu am toate firele necesare deocamdată am renunțat.  
 

Mi-a plăcut tare mult modelul pe care îl face Lucy acum și pentru că sunt link-uri cu scheme m-am hotărât să-l încerc și eu.








xoxo Dana.

10 comentarii:

  1. Dana, ce faina e combinatia de nuante de albastru! Spor la treaba in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu stiu ce jucarie faci, dar prima piesa arata ca un sortulet de copii si tocmai ma gandeam ce idee draguta sa faci niste sortulete haioase de copii sa le poarte cand isi ajuta mamele in bucatarie. Ar fi grozav sa aiba cate un model haios in fata, o prajiturica ceva, nu crezi? :-)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ba da de ce nu, nu m-am gandit, dar in viitor am sa incerc. Multumesc pentru vizita.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce va fi aceste din floricele albastre? Deja arata bine...

    RăspundețiȘtergere
  5. minunate!le-am admirat si aici

    http://byelizabethcat.blogspot.com/2011/02/paw-prints-japanese-flowers-and-snow.html

    RăspundețiȘtergere
  6. Asa e Irina.Am vrut sa pun si link-ul ei, si mai sunt si alte blgerițe care s-au apucat de el, poate la urmatoarea postarea am sa le atasez.

    RăspundețiȘtergere